Po co mi strona www?

Strona wizytówkowa vs. wizytówka papierowa

Sporo przedsiębiorców pamięta czasy, gdzie okazywanie się papierową wizytówką stanowiło wystarczającą formę reklamowania własnej firmy. Jednak, na przestrzeni ostatnich 10 lat sytuacja diametralnie się zmieniła. Aktualnie, według ostatnich badań CBOS z 2022 roku, aż 26mln Polaków, czyli blisko 67% obywateli deklaruje korzystanie z internetu przynajmniej 3 razy w tygodniu. Dlatego, jeśli chcemy skalować swój biznes, to niemalże obowiązkowym jest pokazywanie się w sieci. Bill Gates kiedyś powiedział: „If your business is not on the Internet, then your business will be out of business”, co w wolnym tłumaczeniu, jakie przyjęło się u nas, brzmi: „Nie ma Cię w Internecie, nie istniejesz”. Dlatego też strona internetowa, czy to prosta strona wizytówkowa, czy bardziej rozbudowana platforma, w dzisiejszych czasach stanowi swoisty MUST HAVE dla przedsiębiorców.

Strona internetowa jako wizytówka marki.

W największym uproszczeniu, strona internetowa to taka cyfrowa wizytówka Twojej firmy, do której użytkownik Internetu może w każdej chwili sięgnąć, aby zapoznać się z profilem Twojej działalności, z oferowanymi przez Ciebie produktami, czy usługami. Jest to idealne narzędzie do kreowania własnej marki oraz wizerunku firmy w Internecie. W ostatnim czasie obserwuje się zjawisko, że firma, która posiada własną stronę internetową, jest postrzegana jako bardziej zaufana. A jak wiemy, zaufanie klientów to klucz do zwiększenia zainteresowania oferowanymi przez firmę produktami, czy usługami.

Prezentacja produktów i usług.

Strona internetowa, oprócz przedstawienia informacji o firmie – jej historii, profilu działalności, danych kontaktowych, jest przede wszystkim najlepszym nośnikiem informacji o oferowanych przez Ciebie produktach lub usługach. Samo posiadanie profilu w social mediach i prezentowanie za pośrednictwem tych kanałów swoich produktów nie wystarczy. Faktem jest, że profil firmowy w social mediach to pierwszy krok do budowania społeczności potencjalnych odbiorców Twoich usług. Jednak, dopiero przekierowanie klienta na Twoją profesjonalną stronę www, utwierdza go w przekonaniu, że ma do czynienia z poważną firmą.

Zapewnia globalny zasięg.

Wspomniawszy wcześniej o danych CBOS odnośnie liczby użytkowników Internetu w naszym kraju, nie sposób nie nawiązać do badań Global Digital 2022, które pokazują, że w styczniu 2022 roku światowa populacja liczyła 7,91 miliarda ludzi, natomiast 4,95 miliarda z nich (69,5%) stanowiło globalnych użytkowników internetu. Mając na uwadze powyższe dane, liczba potencjalnych klientów na oferowane przez nas produkty czy usługi jest ogromna. Aż żal byłoby nie skorzystać z możliwości dotarcia do chociażby odsetka tych użytkowników Internetu. A dobrze zoptymalizowana strona pod kątem wyszukiwarek, strona spozycjonowana na słowa i frazy kluczowe, to potężne narzędzie do promowania swojej firmy na całym świecie. Czy to nie kusząca wizja?

Umożliwia prowadzenie działań marketingowych.

Strona internetowa to nie tylko graficzna wizytówka osadzona w sieci. Dobra strona internetowa, połączona z narzędziami do promowania i mierzalności ruchu, jak Google Analytics czy Pixel Facebooka, daje niebywałe możliwości do skutecznego promowania Twojej firmy w Internecie. Wyobraź sobie, że za pomocą narzędzi do mierzenia ruchu, ilości odwiedzin na Twojej stronie, ilości wejść na Twoją stronę z profili społecznościowych, można ustawić takie reklamy, które dotrą do odpowiedniej grupy odbiorców Twoich produktów. Takie działania pomagają zwiększyć ruch na Twojej stronie internetowej i dodatkowo tak stargetować reklamy (Google Ads, czy FB Ads), aby trafiły do osób faktycznie zainteresowanych Twoimi produktami, co przełoży się na zwiększenie sprzedaży.

Zwiększona sprzedaż.

I tu przechodzimy do meritum w temacie czy strona internetowa jest potrzebna. Bez względu na to czy dopiero zakładasz firmę, czy istniejesz już na rynku od wielu lat, strona internetowa jest wskazana z wielu wyżej wymienionych powodów. Jednakże, największą zaletą posiadania dobrze skonstruowanej, dobrze zoptymalizowanej strony internetowej, jest fakt, że dotrzesz ze swoją ofertą do ogromnej liczby potencjalnych klientów. Dużo klientów oznacza dużą sprzedaż, a o to przecież w tym wszystkim chodzi, żeby zarabiać.